Lean Leadership: Przywództwo i zaangażowanie pracowników
Wdrożenie Lean management często oznacza zmianę. Doświadczenia wielu firm pokazują, że do jej skutecznego przeprowadzenia potrzebny jest prawdziwy lider, który będzie się cieszył zaufaniem pracowników i zachęci ich do aktywnego udziału. Tego właśnie dotyczy to szkolenie.
Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.
Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym zapoznać się z koncepcją modelu przywództwa Lean Management w usługach.
Cele:
- Przedstawienie koncepcji modelu przywództwa Lean Management w usługach
 - Omówienie modelu doskonalenia – poszukiwanie doskonałości organizacyjnej przez usprawnianie ustawiczne wspierane zarządzaniem wizualnym i standaryzacją pracy
 - System audytów wizualnych w strukturze Lean Management i informacja zwrotna dla obszarów poddanych audytowi. Ranga audytu i wdrożenia systemu audytów w środowiskach realizujących różne procesy
 - Podsumowanie programu, omówienie przykładów udanych wdrożeń oraz najczęściej popełnianych błędów
 - Certyfikacja uczestników
 
- Przedstawienie roli lidera – kiedy lider przestaje przyznawać urlopy, a zaczyna myśleć strategicznie i budzić zaufanie
 - Przedstawienie koncepcji modelu przywództwa – czy lidera da się zmierzyć?
 - Omówienie różnic w rolach lidera i pracownika w organizacji Lean
 - Gemba coaching/mentoring – jak włączyć myślenie u pracowników?
 - Propozycja modelu doskonalenia – jak zaprogramować i zmierzyć doskonalenie naszej organizacji?
 - Audyt, który przynosi wartość dodaną, również dla audytującego
 - Zarządzanie zmianą w ewolucji kulturowej Lean – nasze najlepsze sposoby na sprawienie, by zmiana była czymś codziennym
 - Dlaczego nie istnieją projekty Lean?
 - Ćwiczenia praktyczne na podstawie analizy wideo i odgrywanej sceny dialogu gemba mentoring
 
Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.