Tomasz Wrzesiewski – EY Academy of Business

Tomasz Wrzesiewski

Praktyk zarządzania projektami i procesami, trener EY Academy of Business

Menedżer, mentor, trener biznesu. Zwolennik zindywidualizowanego podejścia do potrzeb klienta. Propagator myślenia oraz otwartej i szczerej komunikacji. W swoim życiu stara się wdrażać maksymę „pracuj mądrzej, a nie ciężej”.

Trener i konsultant związany z EY Academy of Business od 2005 roku. Ukończył Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz ICAN (Kanadyjski Instytut Zarządzania). Posiada wieloletnie doświadczenie w biznesie i branży szkoleniowej. Jest specjalistą w zakresie zarządzania projektami oraz optymalizacji procesów w firmie. Zanim związał swój rozwój zawodowy z obszarem zarządzania projektami i procesami, przez ponad 6 lat był dyrektorem sprzedaży firmy handlowej osiągającej znaczne sukcesy na rynkach europejskich. Koordynował pracę kilkudziesięciu agentów handlowych i jeszcze liczniejszego zespołu sprzedaży w całej Europie.

Posiada bogate doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami o różnej specjalizacji: prowadził projekty związane z restrukturyzacją dużych i małych firm produkcyjnych i usługowych, organizacji publicznych i non-profit. Realizował między innymi projekt sprzedaży agencyjnej w międzynarodowej firmie oraz proces zarządzania projektami w międzynarodowych organizacjach. Brał udział w tworzeniu strategii rynkowej wejścia na rynek południowy firmy z branży FMCG. Współpracował również z Komisją Energetyki Sejmu RP oraz Parlamentem Europejskim.

Jest twórcą i wykładowcą wielu prestiżowych kursów biznesowych, realizowanych zarówno w formule MBA, jak i szkoleń otwartych oraz zamkniętych. Realizuje autorskie warsztaty w Niemczech, Belgii, Kuwejcie, Czechach, Polsce oraz na Ukrainie.

Obecnie zdecydowaną większość czasu poświęca na zarządzanie projektami transformacyjnymi i optymalizacyjnymi: ma szczególne osiągnięcia w budowaniu efektywnych biur projektów (PMO) oraz ratowaniu zagrożonych projektów. Warte podkreślenia są jego wyniki w projektach realizowanych w międzynarodowych firmach: stworzenie centrum usług wspólnych dla spółek świadczących usługi w 8 krajach europejskich; budowa biura projektów dla firmy prowadzącej działalność we wszystkich krajach Europy Zachodniej i Środkowej oraz koordynacja budowy dedykowanego oprogramowania do zarządzania procesami dla firmy posiadającej oddziały w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej, Środkowej i Południowej.

Klienci współpracujący z Tomaszem Wrzesiewskim mogą pochwalić się wybitnymi wynikami. Przykładowo, jeden z nich już drugi rok z rzędu zdobył nagrodę za najlepiej zarządzany projekt w Polsce przyznawaną przez międzynarodową organizację IPMA. Inny klient zrealizował w 9,5 miesiąca (zespół 128-osobowy) projekt pierwotnie planowany na 18 miesięcy, dzięki czemu osiągnął znaczące korzyści finansowe. Wynik ten został osiągnięty bez zwiększania zasobów w projekcie czy zmniejszania zakresu przedsięwzięcia.


 

Przykładowe projekty:

1. Stworzenie biura projektów dla europejskiej firmy produkcyjnej posiadającej zakłady produkcyjne i spółki dystrybucyjne w większości krajów Europy Zachodniej i Środkowej. Zakres prac: szkolenie i mentoring dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektami; stworzenie procesu zarządzania projektami, przygotowanie dokumentacji i wdrożenie narzędzia do zarządzania projektami; mentoring i wsparcie dla Sponsorów projektów; powołanie i wdrożenie Komitetu Sterującego Portfelem Projektów; regularne wsparcie dla PMO i Kierowników Projektów przez okres 1 roku od zakończenia wdrożenia. Rezultat – dane klienta: ponad 80% realizowanych projektów zakończonych w terminie, ponad 70% projektów zrealizowanych w budżecie.

2. Stworzenie centrum usług wspólnych (CUW) dla międzynarodowej firmy. Przygotowanie harmonogramu powołania CUW. Wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu oferty relokacji dla wybranych pracowników firmy. Wsparcie w zakresie selekcji i rekrutacji osób do CUW (rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna). Opracowanie i wdrożenie procesów realizowanych w CUW. Szkolenia, mentoring i regularne wsparcie dla pracowników CUW (wyższa i średnia kadra kierownicza). Nadzór nad wdrożeniem oprogramowania do zarządzania procesami w CUW. Rezultat: koszt procesów realizowanych w CUW niższy o ponad 30% w porównaniu do kosztów procesów realizowanych lokalnie. Współczynniki jakości procesów, zgodnie z danymi klienta, również uległy poprawie.

3. Uratowanie zagrożonego projektu (realizacja projektu w 9,5 miesiąca, którego ścieżka krytyczna wynosiła 16 miesięcy, a deadline 10 miesięcy. 128 osób zaangażowanych w realizację projektu). Zakres prac: przemodelowanie harmonogramu projektu i wprowadzenie istotnych zmian do sposobu zarządzania zespołem projektowym; wprowadzenie przejrzystej struktury odpowiedzialności w projekcie; opracowanie i wdrożenie procesu nadzorowania realizacji projektu na poziomie strategicznym i operacyjnym; regularne wsparcie w rozwiązywaniu istotnych problemów pojawiających się w trakcie zarządzania projektem; zarządzanie ryzykiem w projekcie; wdrożenie elektronicznego narzędzia do zarządzania projektem oraz narzędzia do komunikacji w projekcie.

Co mówią uczestnicy szkoleń?

Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane