Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   HR Partnerem dla Biznesu   Akademia Rekrutera

Akademia Rekrutera

Nowa edycja Akademii Rekrutera – wiosna 2022 roku!

Moduł I. Planowanie procesu rekrutacji i Candidate Experience (EB w procesie rekrutacji) 3-4 marca 2022 |Online live

Moduł 2. Selekcja w oparciu o kompetencje| 4-5 kwietnia 2022| Warszawa 

Moduł 3. Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań | 9-10 maja 2022 | Warszawa

Promocja za wczesny zapis obowiązuje do 15 stycznia 2022 roku i wynosi 4200 zł netto za pełny program (3 moduły).

Terminy obecnej edycji:

Moduł 3. Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań  | 6-7 grudnia | Warszawa OSTATNIE WOLNE MIEJSCA

Cena szkolenia:
Jeden moduł - 1650 zł netto
Pełny program (6 dni) - 4450 zł netto

Program jest przygotowany z myślą o początkujących i zaawansowanych rekrutujących.

Składa się z trzech modułów, z których można korzystać pojedynczo lub wykupując cały program. 

O szkoleniu mówi trenerka, Anetta Krukowska:

Program jest przygotowany z myślą o początkujących i zaawansowanych rekrutujących. Moduły Akademii Rekrutera są poukładane w takiej kolejności, że pomagają rozwijać bazowe umiejętności rekruterskie, takie jak budowanie profilu kandydata, pozyskiwanie kandydatów z rynku oraz prowadzenie selekcji, w tym wywiadu standaryzowanego i wywiadu behawioralnego, z zastosowaniem technik komunikacji takich jak: zadawanie pytań otwartych i sondujących, aktywne słuchanie, obserwowanie reakcji niewerbalnych kandydata, konfrontowanie czy zadawanie pytań-wytrychów. Moduł III pozwala również nabyć podstawowe umiejętności w prowadzeniu Assessment Centre, związane z tworzeniem próbek zadań oraz obserwacją zachowań kandydata w trakcie ich realizacji.

Program jest prowadzony w sposób interaktywny, w dbałości o komfort pracy uczestników oraz atmosferę współpracy w grupie. Części wykładowe są uzupełniane ćwiczeniami indywidualnymi oraz grupowymi, głównie polegającymi na zespołowym projektowaniu narzędzi i testowaniu ich w symulacjach rozmów (np. próbki wywiadów). Dzięki temu uczestnicy nie tylko otrzymują pakiet wiedzy i przykłady narzędzi, ale także projektują narzędzia oraz na bieżąco rozwijają swoje umiejętności „miękkie” w prowadzeniu wywiadu. W zależności od potrzeb uczestnik może otrzymać informację zwrotną od grupy oraz od trenera na temat uruchamianych przez siebie kompetencji komunikacyjnych.

W zależności od potrzeb mogą Państwo skorzystać z uczestnictwa w wybranym module, jak i wziąć udział w pełnym procesie kształcenia Akademii. Udział w programie przygotowuje merytorycznie do pełnienia roli rekrutacyjnej. Po zakończeniu pełnego cyklu Akademii otrzymujecie Państwo Certyfikat Rekrutera, poświadczający nabyte umiejętności.  

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy dokonują procesu rekrutacji na co dzień i pragną zdobyć wiedzę i umiejętności do efektywnego przeprowadzania pełnego procesu rekrutacji. Dla osób, które pragną rozwijać wiedzę z zakresu kompetencji oraz wykorzystywać różnorodne metody selekcji (wywiad i Assessment Centre).

Cele i korzyści

  • rozwijanie wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania i prowadzenia procesu rekrutacyjnego
  • przygotowywanie i testowanie wywiadu standaryzowanego i behawioralnego
  • poszerzanie bazy pytań oraz zadań służących diagnozie kompetencji kandydata
  • rozwijanie umiejętności własnych rekrutera, związanych z obserwacją i prowadzeniem kandydata w trakcie rozmowy
  • pogłębianie umiejętności oceny motywacji i kompetencji kandydata

Szczegóły programu modułowego

Moduł I. Planowanie procesu rekrutacji i Candidate Experience (Employer Branding w procesie rekrutacji) 7-8 października | online

  1. Etapy procesu rekrutacyjnego:
  • cele stawiane rekrutacji
  • etapy procesu
  • zabezpieczanie niezbędnych zasobów
  • kontraktowanie procesu z klientem wewnętrznym
  1. Tworzenie profilu kandydata:
  • informacje stanowiskowe brane pod uwagę przy tworzeniu profilu kandydata
  • matryca zadania / WUZI - kwalifikacje, uprawnienia i kompetencje w profilu poszukiwanego kandydata
  • personalizacja kandydatów – tworzenie PERSONY
  • sporządzenie formularza profilu stanowiska
  1. Pozyskiwanie kandydatów:
  • wyzwania rekrutacyjne a dzisiejszy rynek pracy
  • model  AIDA w komunikacji z kandydatami
  1. Źródła pozyskiwania kandydatów:
  • tradycyjne i nowoczesne kanały dotarcia do kandydatów
  • Direct Search a Head Hunting
  • budowanie zaangażowania kandydatów
  • dobór źródeł pozyskiwani kandydatów w zależności od branży i poziomu stanowiska, różnice pokoleniowe i dostosowanie komunikacji do różnych grup odbiorców
  • Viral recruiting, guerilla recruiting, Scouting, Gamification – wykorzystanie nowoczesnych narzędzi rekrutacji w zależności od branży
  1. Budowa komunikacji z kandydatem – jak zainteresować kandydata ofertą:
  • budowa komunikacji z kandydatami– ćwiczenia praktyczne
  1. Candidate Experience – czyli rola Rekrutera w Employer Branding
  • umiejętności osoby rekrutującej wizytówką firmy
  • budowanie relacji i motywacji kandydatów – zapoczątkowanie procesu on-boarding podczas pierwszego kontaktu z kandydatem
  • informacja zwrotna – cele i struktura
  1. Selekcja wstępna 
  • pierwsza selekcja CV – zasady selekcji aplikacji
  • rozmowa telefoniczna
  • sprawdzenie referencji i przegląd dokumentów

Moduł 2. Selekcja w oparciu o kompetencje

  1. Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej:
  • agenda i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • katalog pytań niewskazanych
  • zebranie informacji o doświadczeniu kandydata w kontekście profilu stanowiska
  • odpowiadanie na pytania kandydata
  1. Kompetencje jako kryterium selekcji
  • dla jakich profili stanowiskowych kompetencje są kluczowych kryterium selekcji
  • definicja kompetencji jako kryterium selekcji
  • zasady tworzenia profilu kompetencyjnego kandydata
  • źródła i metody zbierania danych do budowania profilu kompetencyjnego
  • definiowanie, wskaźnikowanie i stopniowanie kompetencji
  • przykładowe listy kompetencyjne, korzystanie z gotowych katalogów kompetencji
  1. Projektowanie wywiadu behawioralnego:
  • meta-kompetencje i sposób ich badania 
  • charakterystyka wywiadów diagnozujących kompetencje: wywiad sytuacyjny, behawioralny i technika STAR
  • struktura wywiady behawioralnego
  • zasady formułowania pytań
  • rola obserwacji bieżącej i pytań pogłębiających w wywiadzie
  1. Ćwiczenia w prowadzeniu wywiadu behawioralnego:
  • techniki zadawania pytań: pytania otwarte i sondujące
  • badanie meta-kompetencji w wywiadzie
  • stawianie hipotez
  • sposoby koncentrowania kandydata na faktach
  • testowanie zaprojektowanych wywiadów i zbieranie informacji zwrotnej od grupy i trenera
  1. Ocena kompetencji:
  • jakość notatek a ocena kompetencji 
  • obszary analizowanych informacji: fakty i interpretacje
  1. Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Trudne zachowania kandydatów w trakcie spotkania i jak sobie z nimi radzić:
  • zebranie przykładów z grupy
  • burza mózgów dotycząca sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów

Moduł 3. Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań

  1. Dwa podejścia w rekrutacji:
  • odpowiedzialność rekrutera za dopasowanie kandydata do wymagań organizacji
  • o roli talentów oraz przeformułowywaniu „słabych” stron
  1. Pozyskiwanie wiarygodnych informacji o kandydacie:
  • wizerunek budowany przez kandydata
  • po czym poznać że wypowiedzi kandydata są deklaratywne
  • rola emocji w diagnozie motywów kandydata
  • normowanie standardu prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej podczas prezentowania agendy spotkania
  1. Wybrane techniki komunikacji:  
  • obserwacja komunikacji niewerbalnej kandydata
  • zadawanie pytań otwartych, sondujących i sugerujących
  • aktywne słuchanie, podsumowywanie i parafrazowanie
  • konfrontowanie jako technika prowadzenia
  • milczenie jako technika perswazji
  • pytania-wytrychy
  • wykorzystanie technik projekcyjnych w badaniu motywów i postaw 
  1. Badanie motywacji kandydata:  
  • jak definiujemy motywację
  • pytania mające na celu zbieranie informacji o motywacji kandydata
  1. Korzystanie z zadań badawczych i próbek pracy:
  • przykłady zadań badawczych i próbek pracy w badaniu kompetencji
  • czy w badaniu kompetencji warto stosować testy psychologiczne - przykłady testów
  • czym jest Assessment Centre – charakterystyka procesu
  • dobór zadań do badanych kompetencji
  • przykładowe próbki pracy – burza mózgów
  • obserwacja zachowań kandydata podczas realizacji zadań
  • przykłady raportów indywidualnych w procesach AC
  1. Przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom:
  • z czym warto pozostawić kandydata po rozmowie rekrutacyjnej
  • podstawy konstrukcji feedbacku

Termin i miejsce

Nowa edycja Akademii Rekrutera – wiosna 2022 roku!

Moduł I. Planowanie procesu rekrutacji i Candidate Experience (EB w procesie rekrutacji) 3-4 marca 2022 |Online live

Moduł 2. Selekcja w oparciu o kompetencje| 4-5 kwietnia 2022| Warszawa 

Moduł 3. Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań | 9-10 maja 2022 | Warszawa


Edycja jesień 2021 - nadal można zapisać się na Moduł 3!

Moduł 3. Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań  | 6-7 grudnia | stacjonarnie - Warszawa OSTATNIE WOLNE MIEJSCA

Cena szkolenia:
Jeden moduł - 1650 zł netto
Pełny program (6 dni) - 4450 zł netto
* W przypadku wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią zajęcia odebędą się online.

Cena 1650,00 PLN (+ 23% VAT)
E-mail do koordynatora szkolenia

Kontakt

Renata Michalak | tel. 508 018 460 | renata.michalak@pl.ey.com