Rozwój i optymalizacja e-sklepu – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce
Przyszłość sprzedaży jest w Internecie. To najszybciej rozwijający się obszar. Sprzedaż internetowa zapewnia klientom wygodę i bezpieczeństwo zakupów, dlatego każdego roku coraz więcej firm decyduje się na otworzenie własnego sklepu internetowego i wejście na rynek e-commerce. Jak rozwinąć sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż? Jak zadbać o optymalizację wszystkich jego obszarów? Sprawdź, co pomoże Ci zwiększyć zyski i zaistnieć na rynku e-commerce.
Optymalizacja sklepu internetowego – dlaczego jest potrzebna?
Branża e-commerce jest obiecująca, ale także wymagająca. Założenie sklepu internetowego nie jest dziś wielką trudnością, sztuką jest rozwinięcie go w taki sposób, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Niestety konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego Twój sklep internetowy może łatwo zniknąć w gąszczu innych, podobnych e-sklepów. Co zrobić, aby tak się nie stało? Konieczna będzie dobrze zaplanowana optymalizacja sklepu internetowego. Takie działania pozwolą zwiększyć widoczność oraz wyświetlanie witryny na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, a to ogromny krok w stronę sukcesu w branży e-commerce. Na optymalizację składają się zaplanowane i przemyślane działania marketingowe, które mają umożliwić dotarcie do coraz szerszego grona klientów.
Jak dbać o rozwój sklepu internetowego?
Optymalizacja i rozwój sklepu internetowego zawsze idą w parze – jedno wpływa na drugie i jest od niego zależne. Tylko wspólnie wpłyną skutecznie na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie do e-sklepu nowych klientów. Konieczne będą między innymi zaplanowane działania SEO, personalizacja dostosowana do potrzeb klientów, ale także przystosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych. Ważne jest także to, aby znać możliwości konfiguracji e-sklepu i rozważyć stworzenie aplikacji zakupowej. Skąd dowiedzieć się tego wszystkiego?
Szkolenie z cyklu Akademia E-commerce
Wszystkie wspomniane powyżej kwestie oraz wiele dodatkowych zagadnień porusza szkolenie „Rozwój i optymalizacja e-sklepu” z modułowego cyklu Akademia E-commerce organizowanego przez ekspertów EY Academy of Business. Drugi moduł Akademii skupia się na optymalizacji i rozwoju sklepu internetowego poprzez poruszanie zagadnień takich jak:
projektowanie mobilnej wersji strony – jak to zrobić i na co zwrócić uwagę;
jakie są możliwości konfiguracji e-sklepu;
- czym się kierować przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego;
- jak dbać o klienta, żeby wrócił na kolejne zakupy;
- jakie czynniki mają największy wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce Google;
- z jakimi wyzwaniami logistycznymi mierzą się biznesy na rynku e-commerce;
- jak wybrać operatora płatności i operatora logistycznego.
Kurs objaśnia wiele technicznych kwestii związanych z rozwojem i optymalizacją sklepu internetowego, co nie oznacza, że korzyść ze szkolenia mogą odnieść tylko osoby projektujące e-sklepy. Skorzystają z niego także specjaliści i menedżerowie działów sprzedaży, marketingu i business development oraz e-commerce menedżerowie, szukający sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie. Cała Akademia E-commerce jest też szczególnie polecana właścicielom firm lub start-upów, którzy dopiero planują wejście na rynek e-commerce.
Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia „Rozwój i optymalizacja e-sklepu”?
Dwudniowe szkolenie „Rozwój i optymalizacja e-sklepu” będące częścią 5-modułowej Akademii E-commerce skupia się przede wszystkim na przekazaniu wiedzy praktycznej, którą od razu będziesz mógł wprowadzić w życie. Dzięki temu będziesz wiedział, na co zwrócić uwagę przy budowaniu sklepu internetowego od podstaw, ale także jak zoptymalizować go pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google, co pozwoli przyciągnąć jeszcze więcej nowych klientów. Poznasz także praktyczne sposoby na ulepszenie sklepu w taki sposób, aby zakupy stały się łatwiejsze i przyjemniejsze, a na koniec dowiesz się, co zrobić, aby klient do Ciebie wrócił. Szkolenie przynosi zatem wymierne korzyści, a skorzystanie ze wszystkich modułów Akademii E-commerce pozwala zdobyć kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce.
Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.
Kurs kierujemy do:
- Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
- E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
- Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:
- Czy warto przeprowadzić migrację Twojego e-sklepu
- Czym się kierować w wyborze oprogramowania e-sklepu
- Na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony
- Czy warto zainwestować w aplikację zakupową
- Jak dbać o klienta, żeby chciał do Ciebie wrócić
Zobaczysz:
- Możliwości konfiguracji e-sklepu
- Sukcesy i błędy w projektowaniu mobilnej wersji strony
Poznasz:
- Najpopularniejsze platformy e-commerce
- Czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność w wyszukiwarce
- Regulacje prawne, które musisz znać w 2023 roku
- Wyzwania logistyczne, z jakimi mierzą się biznesy online
Nauczysz się:
- Wykorzystać aspekty płatności i dostawy do zwiększania sprzedaży
- Wybierać operatora płatności i operatora logistycznego
- Tworzyć regulamin sklepu internetowego
- Lojalizować klientów
Dzień I
Techniczna optymalizacja e-sklepu
Wybór platformy sklepu. Jak znaleźć optymalne rozwiązanie?
- Samodzielna budowa e-sklepu czy gotowe rozwiązanie?
- Oprogramowanie sklepu: czym się różnią modele SaaS i Open Source?
- Przegląd najpopularniejszych platform e-commerce
- Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie?
- Od czego zależy koszt sklepu internetowego i jak go optymalizować?
- Na co zwrócić uwagę, wybierając platformę e-sklepu?
- Domena — jak wybrać, żeby nie żałować? Nazwa, rozszerzenie, rejestracja
- Hostingi i serwery: rozwiązania, które spotkasz na rynku
- Jakie potrzeby ma Twoja witryna, czyli czym się kierować przy wyborze hostingu?
E-sklep w wersji mobile. Strona mobilna, responsywna, a może aplikacja?
- M-commerce. Zakupy na urządzeniach przenośnych
- Jakie czynniki wpływają na to, że produkt kupowany jest w kanale mobilnym?
- Dlaczego prosta kompresja do wersji mobilnej już nie wystarczy?
- Co daje więcej korzyści: responsive web design czy aplikacja mobilna?
- Na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony?
- Jakie wyzwania wiążą się z inwestycją w aplikację?
Optymalizacja witryny pod czynniki rankingowe Google
- Najważniejsze wskaźniki jakości strony internetowej. Na jakie aspekty techniczne strony należy zwracać szczególną uwagę?
- Czynniki wpływające na widoczność strony w 2022 roku
- Wskaźniki Page Experience. Doświadczenie użytkownika jako czynnik rankingowy
- Core Web Vitals. Dlaczego to dziś najważniejsze metryki internetowe?
Dzień II
Obsługa klienta. Ułatw klientowi zakupy w Twoim sklepie
Prawne uwarunkowania e-commerce
- O jakich zagadnieniach prawnych pamiętać, sprzedając online?
- Prawa konsumenta w 2023 roku. Regulacje, które musisz znać
- Przetwarzanie danych osobowych, polityka prywatności i RODO — jak się w tym odnaleźć?
- Jak napisać regulamin sklepu internetowego?
Operator płatności jako gwarancja wyższej konwersji
- Rola płatności w kreowaniu doświadczenia klienta
- Jak zwiększyć konwersję, optymalizując płatności?
- Metody płatności, które powinny być dostępne w każdym sklepie internetowym
- Na jakie parametry zwracać uwagę, nawiązując współpracę z operatorem płatności?
- Mobilne płatności w e-commerce. Przegląd możliwości
Logistyka w e-sklepie. Jak efektywnie zarządzać wysyłkami i zwrotami, żeby kreować wartość dla klienta?
- Wyzwania logistyczne w e-commerce
- Proces realizacji zamówienia. Co się na niego składa i jak to widzi klient?
- Dostępność różnych metod dostawy sposobem na walkę z utraconymi koszykami
- Jakie metody wysyłki najbardziej Ci się opłacą?
- Firma kurierska czy operator logistyczny? Na co zwrócić uwagę, wybierając partnera logistycznego?
- Polityka zwrotów. Czego dziś oczekują klienci?
Obsługa posprzedażowa w sklepie internetowym. Jak dbać o klienta, żeby chciał do nas wrócić?
- Opieka, nie obsługa. Dlaczego warto dbać o klienta nawet po zakupie?
- Dobre praktyki efektywnej opieki posprzedażowej
- Jak budować lojalność klientów?
- Satysfakcja klienta. Dlaczego warto ją mierzyć i jak to robić?
Marek Kich - CEO w Satisfly. Konsultant e-Commerce i marketingu. Od ponad 10 lat pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-Commerce B2B/B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów rozpoczęcia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników sprzedażowych.
Marcin Szczur - Deputy Head of Sales w Blue Media. Odpowiada za strategię rozwoju firmy i współpracę z partnerami z sektora e-commerce i handlu detalicznego. Posiada doświadczenie w zakresie systemów płatniczych, user experience, e-commerce oraz płatności mobilnych.
Aneta Kazanowska - Dyrektor sklepów internetowych w VRG S.A. Doświadczenie budowała w branży budowlanej, elektronicznej, finalnie zakochując się w modzie — obecnie swoimi umiejętnościami wspiera takie marki jak Vistula, Bytom oraz Wólczanka.