Rozwój i optymalizacja e-sklepu - szkolenie z cyklu Akademia E-commerce – EY Academy of Business

Rozwój i optymalizacja e-sklepu – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Jak zaprojektować sklep internetowy, w którym klienci chętnie będą kupować, a później wracać po więcej?

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • czy warto przeprowadzić migrację Twojego e-sklepu;
  • czym się kierować w wyborze oprogramowania e-sklepu;
  • na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony;
  • czy warto zainwestować w aplikację zakupową;
  • jak dbać o klienta, żeby chciał do Ciebie wrócić.

Zobaczysz:

  • możliwości konfiguracji e-sklepu;
  • sukcesy i błędy w projektowaniu mobilnej wersji strony.

Poznasz:

  • najpopularniejsze platformy e-commerce;
  • czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność w wyszukiwarce;
  • regulacje prawne, które musisz znać w 2023 roku;
  • wyzwania logistyczne, z jakimi mierzą się biznesy online.

Nauczysz się:

  • wykorzystać aspekty płatności i dostawy do zwiększania sprzedaży;
  • wybierać operatora płatności i operatora logistycznego;
  • tworzyć regulamin sklepu internetowego;
  • lojalizować klientów.

Dzień I

Techniczna optymalizacja e-sklepu

Wybór platformy sklepu. Jak znaleźć optymalne rozwiązanie?

  1. Samodzielna budowa e-sklepu czy gotowe rozwiązanie?
  2. Oprogramowanie sklepu: czym się różnią modele SaaS i Open Source?
  3. Przegląd najpopularniejszych platform e-commerce
  4. Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie?
  5. Od czego zależy koszt sklepu internetowego i jak go optymalizować?
  6. Na co zwrócić uwagę, wybierając platformę e-sklepu?
  7. Domena — jak wybrać, żeby nie żałować? Nazwa, rozszerzenie, rejestracja
  8. Hostingi i serwery: rozwiązania, które spotkasz na rynku
  9. Jakie potrzeby ma Twoja witryna, czyli czym się kierować przy wyborze hostingu?

E-sklep w wersji mobile. Strona mobilna, responsywna, a może aplikacja?

  1. M-commerce. Zakupy na urządzeniach przenośnych
  2. Jakie czynniki wpływają na to, że produkt kupowany jest w kanale mobilnym?
  3. Dlaczego prosta kompresja do wersji mobilnej już nie wystarczy?
  4. Co daje więcej korzyści: responsive web design czy aplikacja mobilna?
  5. Na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony?
  6. Jakie wyzwania wiążą się z inwestycją w aplikację?

Optymalizacja witryny pod czynniki rankingowe Google

  1. Najważniejsze wskaźniki jakości strony internetowej. Na jakie aspekty techniczne strony należy zwracać szczególną uwagę?
  2. Czynniki wpływające na widoczność strony w 2022 roku
  3. Wskaźniki Page Experience. Doświadczenie użytkownika jako czynnik rankingowy
  4. Core Web Vitals. Dlaczego to dziś najważniejsze metryki internetowe?

Dzień II

Obsługa klienta. Ułatw klientowi zakupy w Twoim sklepie

Prawne uwarunkowania e-commerce

  1. O jakich zagadnieniach prawnych pamiętać, sprzedając online?
  2. Prawa konsumenta w 2023 roku. Regulacje, które musisz znać
  3. Przetwarzanie danych osobowych, polityka prywatności i RODO — jak się w tym odnaleźć?
  4. Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Operator płatności jako gwarancja wyższej konwersji

  1. Rola płatności w kreowaniu doświadczenia klienta
  2. Jak zwiększyć konwersję, optymalizując płatności?
  3. Metody płatności, które powinny być dostępne w każdym sklepie internetowym
  4. Na jakie parametry zwracać uwagę, nawiązując współpracę z operatorem płatności?
  5. Mobilne płatności w e-commerce. Przegląd możliwości

Logistyka w e-sklepie. Jak efektywnie zarządzać wysyłkami i zwrotami, żeby kreować wartość dla klienta?

  1. Wyzwania logistyczne w e-commerce
  2. Proces realizacji zamówienia. Co się na niego składa i jak to widzi klient?
  3. Dostępność różnych metod dostawy sposobem na walkę z utraconymi koszykami
  4. Jakie metody wysyłki najbardziej Ci się opłacą?
  5. Firma kurierska czy operator logistyczny? Na co zwrócić uwagę, wybierając partnera logistycznego?
  6. Polityka zwrotów. Czego dziś oczekują klienci?

Obsługa posprzedażowa w sklepie internetowym. Jak dbać o klienta, żeby chciał do nas wrócić?

  1. Opieka, nie obsługa. Dlaczego warto dbać o klienta nawet po zakupie?
  2. Dobre praktyki efektywnej opieki posprzedażowej
  3. Jak budować lojalność klientów?
  4. Satysfakcja klienta. Dlaczego warto ją mierzyć i jak to robić?

Marek Kich - CEO w Satisfly. Konsultant e-Commerce i marketingu. Od ponad 10 lat pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-Commerce B2B/B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów rozpoczęcia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników sprzedażowych.

Marcin Szczur - Deputy Head of Sales w Blue Media. Odpowiada za strategię rozwoju firmy i współpracę z partnerami z sektora e-commerce i handlu detalicznego. Posiada doświadczenie w zakresie systemów płatniczych, user experience, e-commerce oraz płatności mobilnych.

Aneta Kazanowska - Dyrektor sklepów internetowych w VRG S.A. Doświadczenie budowała w branży budowlanej, elektronicznej, finalnie zakochując się w modzie — obecnie swoimi umiejętnościami wspiera takie marki jak Vistula, Bytom oraz Wólczanka.

Rozwój i optymalizacja e-sklepu – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Jak zaprojektować sklep internetowy, w którym klienci chętnie będą kupować, a później wracać po więcej?

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Dla kogo?

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.
Cele i korzyści

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • czy warto przeprowadzić migrację Twojego e-sklepu;
  • czym się kierować w wyborze oprogramowania e-sklepu;
  • na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony;
  • czy warto zainwestować w aplikację zakupową;
  • jak dbać o klienta, żeby chciał do Ciebie wrócić.

Zobaczysz:

  • możliwości konfiguracji e-sklepu;
  • sukcesy i błędy w projektowaniu mobilnej wersji strony.

Poznasz:

  • najpopularniejsze platformy e-commerce;
  • czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność w wyszukiwarce;
  • regulacje prawne, które musisz znać w 2023 roku;
  • wyzwania logistyczne, z jakimi mierzą się biznesy online.

Nauczysz się:

  • wykorzystać aspekty płatności i dostawy do zwiększania sprzedaży;
  • wybierać operatora płatności i operatora logistycznego;
  • tworzyć regulamin sklepu internetowego;
  • lojalizować klientów.
Program

Dzień I

Techniczna optymalizacja e-sklepu

Wybór platformy sklepu. Jak znaleźć optymalne rozwiązanie?

  1. Samodzielna budowa e-sklepu czy gotowe rozwiązanie?
  2. Oprogramowanie sklepu: czym się różnią modele SaaS i Open Source?
  3. Przegląd najpopularniejszych platform e-commerce
  4. Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie?
  5. Od czego zależy koszt sklepu internetowego i jak go optymalizować?
  6. Na co zwrócić uwagę, wybierając platformę e-sklepu?
  7. Domena — jak wybrać, żeby nie żałować? Nazwa, rozszerzenie, rejestracja
  8. Hostingi i serwery: rozwiązania, które spotkasz na rynku
  9. Jakie potrzeby ma Twoja witryna, czyli czym się kierować przy wyborze hostingu?

E-sklep w wersji mobile. Strona mobilna, responsywna, a może aplikacja?

  1. M-commerce. Zakupy na urządzeniach przenośnych
  2. Jakie czynniki wpływają na to, że produkt kupowany jest w kanale mobilnym?
  3. Dlaczego prosta kompresja do wersji mobilnej już nie wystarczy?
  4. Co daje więcej korzyści: responsive web design czy aplikacja mobilna?
  5. Na co zwrócić uwagę, projektując wersję mobilną strony?
  6. Jakie wyzwania wiążą się z inwestycją w aplikację?

Optymalizacja witryny pod czynniki rankingowe Google

  1. Najważniejsze wskaźniki jakości strony internetowej. Na jakie aspekty techniczne strony należy zwracać szczególną uwagę?
  2. Czynniki wpływające na widoczność strony w 2022 roku
  3. Wskaźniki Page Experience. Doświadczenie użytkownika jako czynnik rankingowy
  4. Core Web Vitals. Dlaczego to dziś najważniejsze metryki internetowe?

Dzień II

Obsługa klienta. Ułatw klientowi zakupy w Twoim sklepie

Prawne uwarunkowania e-commerce

  1. O jakich zagadnieniach prawnych pamiętać, sprzedając online?
  2. Prawa konsumenta w 2023 roku. Regulacje, które musisz znać
  3. Przetwarzanie danych osobowych, polityka prywatności i RODO — jak się w tym odnaleźć?
  4. Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Operator płatności jako gwarancja wyższej konwersji

  1. Rola płatności w kreowaniu doświadczenia klienta
  2. Jak zwiększyć konwersję, optymalizując płatności?
  3. Metody płatności, które powinny być dostępne w każdym sklepie internetowym
  4. Na jakie parametry zwracać uwagę, nawiązując współpracę z operatorem płatności?
  5. Mobilne płatności w e-commerce. Przegląd możliwości

Logistyka w e-sklepie. Jak efektywnie zarządzać wysyłkami i zwrotami, żeby kreować wartość dla klienta?

  1. Wyzwania logistyczne w e-commerce
  2. Proces realizacji zamówienia. Co się na niego składa i jak to widzi klient?
  3. Dostępność różnych metod dostawy sposobem na walkę z utraconymi koszykami
  4. Jakie metody wysyłki najbardziej Ci się opłacą?
  5. Firma kurierska czy operator logistyczny? Na co zwrócić uwagę, wybierając partnera logistycznego?
  6. Polityka zwrotów. Czego dziś oczekują klienci?

Obsługa posprzedażowa w sklepie internetowym. Jak dbać o klienta, żeby chciał do nas wrócić?

  1. Opieka, nie obsługa. Dlaczego warto dbać o klienta nawet po zakupie?
  2. Dobre praktyki efektywnej opieki posprzedażowej
  3. Jak budować lojalność klientów?
  4. Satysfakcja klienta. Dlaczego warto ją mierzyć i jak to robić?

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

22-23 marca 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com