Skuteczna strategia e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce
Sprzedaż internetowa stanowi obecnie dużą część marketingu, a tendencja jest jedynie wzrostowa. Klienci preferują zakupy w sieci, które dają im poczucie wygody i większego wyboru. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na własny sklep internetowy. Nie wystarczy jednak tylko go założyć – aby sprzedaż przynosiła oczekiwane zyski, niezbędna jest dobra strategia e-commerce. Jak ją zaplanować? Jakie inne działania należy podjąć, aby zwiększyć sprzedaż i osiągać kolejne cele? Dowiesz się tego podczas szkolenia „Skuteczna strategia e-commerce” realizowanego w ramach Akademii E-commerce w EY Academy of Business.
Do kogo skierowane jest szkolenie ze skutecznej strategii e-commerce?
Prowadzenie sklepu internetowego to ciągła praca nad jego rozwojem, przyciąganiem nowych klientów i generowaniem ruchu na stronie. Nie jest to dzieło przypadku, ale efekt dobrze zaplanowanej strategii e-commerce. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tej kwestii, szkolenie z cyklu Akademia E-commerce będzie dla Ciebie ogromną pomocą. Kurs „Skuteczna strategia e-commerce” dedykowany jest przede wszystkim specjalistom i menedżerom z działów sprzedaży, marketingu oraz business development – wszystkim osobom, które chcą nauczyć się skutecznego budowania oraz realizowania strategii sprzedaży internetowej. Z prezentowanego kursu skorzystają właściciele firm i startupów, które dopiero planują wejście na rynek e-commerce, a także osoby, które już na nim działają, jednak wciąż szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie.
Podstawy działania w branży e-commerce
Cały cykl Akademia E-commerce realizowany przez ekspertów EY Academy of Business składa się z 5 modułów, które stanowią kompleksową dawkę wiedzy potrzebnej do prowadzenia skutecznych działań w branży e-commerce. Szkolenie „Skuteczna strategia e-commerce” stanowi pierwszy z modułów, a zatem wprowadza uczestników w podstawy wejścia na rynek sprzedaży internetowej oraz przedstawia sposoby na skuteczne zwiększenie sprzedaży. W trakcie tego kursu dowiesz się między innymi, jak analizować działania konkurencji i oceniać potencjał sprzedażowy na nowych rynkach, a jeśli zastanawiasz się nad wejściem na rynek zagraniczny, nauczymy Cię także, jak organizować tego typu sprzedaż. Co więcej, nasi eksperci przedstawią wady i zalety popularnych strategii sprzedaży, co pozwoli wybrać tę najlepiej dopasowaną do potrzeb i specyfiki Twojego sklepu internetowego.
Szkolenie e-commerce – wiedza w praktyce
Wszystkie szkolenia realizowane przez EY Academy of Business, także kursy z cyklu Akademia E-commerce, prowadzone są przez profesjonalistów, którzy są jednocześnie praktykami. Dlatego podczas szkolenia ze skutecznej strategii e-commerce nie tylko zdobędziesz ogrom wiedzy teoretycznej, między innymi dotyczącej najpopularniejszych strategii sprzedaży czy metod budowania wizerunku lub wejścia na rynki zagraniczne, ale także zobaczysz, jak w praktyce zbudować lejek sprzedażowy, dobrać strategię sprzedaży do indywidualnych celów biznesowych i zorganizować operowanie nawet na kilku rynkach zagranicznych. Dowiesz się także, na czym polega planowanie budżetów e-commerce czy przeprowadzanie analizy konkurencji i rynku.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu ze skutecznej strategii e-commerce?
Na rynku e-commerce konkurencja jest ogromna i stale rośnie. O ile samo założenie sklepu internetowego obecnie nie jest szczególnie skomplikowane, o tyle przyciągnięcie i utrzymanie klientów stanowi sztukę, jaką nie każdy będzie mógł zrozumieć. Szkolenie e-commerce z naszego cyklu pozwoli Ci poznać tajemnice budowania marki, określania charakteru jej komunikacji i projektowania strategii oraz lejków sprzedażowych, dzięki którym Twoja sprzedaż się zwiększy, a ruch na stronie będzie stale rosnąć. Odbycie wszystkich szkoleń z cyklu Akademia E-commerce to kompletne przygotowanie zarówno do wejścia na ten rynek, jak i rozwoju sklepu internetowego, dlatego wszystkie moduły są szczególnie polecane specjalistom do spraw sprzedaży, marketingu oraz business development.
Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.
Kurs kierujemy do:
- Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
- E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
- Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:
- W jakim kierunku będzie rozwijać się branża e-commerce
- Jak analizować działania Twojej konkurencji
- Jak zaprojektować lejek sprzedażowy w sklepie internetowym
- Jakie zalety i wady mają popularne strategie sprzedaży
- Jak oceniać potencjał sprzedażowy na nowych rynkach
- Jak zorganizować sprzedaż na rynkach zagranicznych
Zobaczysz:
- Przykłady skutecznych ekspansji zagranicznych
- Silne marki sklepów internetowych
- Przykłady poprawnie zaplanowanych budżetów e-commerce
Poznasz:
- Najlepsze metody analizy konkurencji
- Różnice pomiędzy różnymi strategiami sprzedaży w Internecie
- Pojęcia Unique Selling Proposition i Customer Journey Mapping
- Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Nauczysz się:
- Budować skuteczną strategię e-commerce
- Przeprowadzać analizę konkurencji i rynku
- Patrzeć na swój biznes globalnie
- Budować markę e-sklepu;
- Określać charakter komunikacji marki
- Projektować strategie komunikacji dla różnych celów biznesowych
- Projektować lejek sprzedażowy w e-commerce i mapować wędrówkę klienta
Dzień I
Budowa strategii biznesu online. Od wyboru produktu, aż po wybór rynku
- Po co sprzedawać online, czyli określanie celów biznesowych
- Analiza oferty i produktów. Określanie potencjału biznesowego
- Analiza konkurencji i rynku. Dlaczego jej potrzebujesz i jak ją przeprowadzić?
- E-commerce w 2023 r. Jak będzie zmieniać się rynek?
- Jak badać zapotrzebowanie na produkt i rozwijać swoją ofertę?
- Analiza działań Twoich konkurentów. Sprawdzone metody i narzędzia
Strategia marketingu cyfrowego dla e-commerce
Silna marka sklepu internetowego
- Tożsamość i wizerunek. Co składa się na postrzeganie e-sklepu jako marki?
- Wykorzystanie Brand Key Model do budowania marki sklepu
- Wyróżnij się na tle konkurencji dzięki Unique Selling Proposition
Skuteczny komunikacja marketingowa w e-commerce
- Czym są świadomość i rozpoznawalność marki i jak budować je w e-commerce?
- Namierzanie punktów styku z marką i dobór kanałów komunikacji
- Strategie marketingowe dla różnych celów: sprzedaż, branding, rozpoznawalność
Kim jest mój klient? Segmentacja rynku i określanie grupy docelowej
- Tworzenie buyer persona
- Segmentacja klientów sklepu internetowego
- Jak wykorzystać segmentację w oparciu o cykl życia klienta?
- Jak mówić do potencjalnego klienta? O określaniu charakteru komunikacji
Projektowanie lejka sprzedażowego i Customer Journey Mapping
- Pojęcie lejka sprzedażowego i jego etapy
- Jak zbudować lejek sprzedażowy w e-commerce?
- Customer Journey Mapping. Po co wizualizować wędrówkę klienta?
Dzień II
Strategie sprzedaży w Internecie
Własny e-sklep czy sprzedaż na zewnętrznej platformie? Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne dla Twojego biznesu?
- Przegląd najpopularniejszych strategii sprzedaży w e-commerce
- Jak dobrać strategię sprzedaży do celów biznesowych?
- Marketplace czy własny e-sklep? Co się bardziej opłaca?
Modele sprzedaży w e-commerce
- Sklep na Facebooku i inne rozwiązania social commerce
- Prowadzenie sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro
- Sprzedaż na Amazon. Bądź tam przed konkurencją
- Dla kogo jest ten model sprzedaży?
- Strategia omnichannel. Sprzedaż w wielu kanałach
Ekspansja zagraniczna. Strategie wejścia na obce rynki
- Rynek rodzimy czy zagraniczny? A może jedno i drugie?
- Jak przygotować się do wejścia na obcy rynek?
- Jakie rynki są obecnie najbardziej atrakcyjne dla polskich e-biznesów?
- Operowanie na kilku rynkach zagranicznych. Jak to zorganizować?
- Ekspansja zagraniczna — szanse i zagrożenia
Jacek Dziura - Head of Marketing w Future Mind. Ekspert ds. marketingu i doradca biznesowy z ponad 13-letnim doświadczeniem zawodowym.
Damian Wiszowaty - CEO w Gonito. Ekspert Amazon z ponad 6-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Specjalizuje się w rewitalizacji i optymalizacji sprzedaży na Amazon.
Anna Jelonek - Head of International Executive Department w iCEA. Wspiera biznesy klientów na rynkach zagranicznych oraz zarządza międzynarodowym działem wykonawczym.