Skuteczna strategia e-commerce - szkolenie z cyklu Akademia E-commerce – EY Academy of Business

Skuteczna strategia e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Stwórz skuteczne strategie sprzedaży, komunikacji i rozwoju, dzięki którym zdobędziesz rynek.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • w jakim kierunku będzie rozwijać się branża e-commerce;
  • jak analizować działania Twojej konkurencji;
  • jak zaprojektować lejek sprzedażowy w sklepie internetowym;
  • jakie zalety i wady mają popularne strategie sprzedaży;
  • jak oceniać potencjał sprzedażowy na nowych rynkach;
  • jak zorganizować sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Zobaczysz:

  • przykłady skutecznych ekspansji zagranicznych;
  • silne marki sklepów internetowych;
  • przykłady poprawnie zaplanowanych budżetów e-commerce.

Poznasz:

  • najlepsze metody analizy konkurencji;
  • różnice pomiędzy różnymi strategiami sprzedaży w Internecie;
  • pojęcia Unique Selling Proposition i Customer Journey Mapping;
  • strategie wejścia na rynki zagraniczne.

Nauczysz się:

  • budować skuteczną strategię e-commerce;
  • przeprowadzać analizę konkurencji i rynku;
  • patrzeć na swój biznes globalnie;
  • budować markę e-sklepu;
  • określać charakter komunikacji marki;
  • projektować strategie komunikacji dla różnych celów biznesowych;
  • projektować lejek sprzedażowy w e-commerce i mapować wędrówkę klienta.

Dzień I

Budowa strategii biznesu online. Od wyboru produktu, aż po wybór rynku

  1. Po co sprzedawać online, czyli określanie celów biznesowych
  2. Analiza oferty i produktów. Określanie potencjału biznesowego
  3. Analiza konkurencji i rynku. Dlaczego jej potrzebujesz i jak ją przeprowadzić?
  • E-commerce w 2023 r. Jak będzie zmieniać się rynek?
  • Jak badać zapotrzebowanie na produkt i rozwijać swoją ofertę?
  • Analiza działań Twoich konkurentów. Sprawdzone metody i narzędzia

Strategia marketingu cyfrowego dla e-commerce

Silna marka sklepu internetowego

  1. Tożsamość i wizerunek. Co składa się na postrzeganie e-sklepu jako marki?
  2. Wykorzystanie Brand Key Model do budowania marki sklepu
  3. Wyróżnij się na tle konkurencji dzięki Unique Selling Proposition

Skuteczny komunikacja marketingowa w e-commerce

  1. Czym są świadomość i rozpoznawalność marki i jak budować je w e-commerce?
  2. Namierzanie punktów styku z marką i dobór kanałów komunikacji
  3. Strategie marketingowe dla różnych celów: sprzedaż, branding, rozpoznawalność

Kim jest mój klient? Segmentacja rynku i określanie grupy docelowej

  1. Tworzenie buyer persona
  2. Segmentacja klientów sklepu internetowego
  3. Jak wykorzystać segmentację w oparciu o cykl życia klienta?
  4. Jak mówić do potencjalnego klienta? O określaniu charakteru komunikacji

Projektowanie lejka sprzedażowego i Customer Journey Mapping

  1. Pojęcie lejka sprzedażowego i jego etapy
  2. Jak zbudować lejek sprzedażowy w e-commerce?
  3. Customer Journey Mapping. Po co wizualizować wędrówkę klienta?

Dzień II

Strategie sprzedaży w Internecie

Własny e-sklep czy sprzedaż na zewnętrznej platformie? Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne dla Twojego biznesu?

  1. Przegląd najpopularniejszych strategii sprzedaży w e-commerce
  2. Jak dobrać strategię sprzedaży do celów biznesowych?
  3. Marketplace czy własny e-sklep? Co się bardziej opłaca?

Modele sprzedaży w e-commerce

  1. Sklep na Facebooku i inne rozwiązania social commerce
  2. Prowadzenie sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro
  3. Sprzedaż na Amazon. Bądź tam przed konkurencją
  4. Dla kogo jest ten model sprzedaży?
  5. Strategia omnichannel. Sprzedaż w wielu kanałach

Ekspansja zagraniczna. Strategie wejścia na obce rynki

  1. Rynek rodzimy czy zagraniczny? A może jedno i drugie?
  2. Jak przygotować się do wejścia na obcy rynek?
  3. Jakie rynki są obecnie najbardziej atrakcyjne dla polskich e-biznesów?
  4. Operowanie na kilku rynkach zagranicznych. Jak to zorganizować?
  5. Ekspansja zagraniczna — szanse i zagrożenia

Jacek Dziura - Head of Marketing w Future Mind. Ekspert ds. marketingu i doradca biznesowy z ponad 13-letnim doświadczeniem zawodowym.

Damian Wiszowaty - CEO w Gonito. Ekspert Amazon z ponad 6-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Specjalizuje się w rewitalizacji i optymalizacji sprzedaży na Amazon.

Anna Jelonek - Head of International Executive Department w grupie iCEA. Wspiera biznesy klientów na rynkach zagranicznych oraz zarządza międzynarodowym działem wykonawczym.

Skuteczna strategia e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Stwórz skuteczne strategie sprzedaży, komunikacji i rozwoju, dzięki którym zdobędziesz rynek.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Dla kogo?

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.
Cele i korzyści

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • w jakim kierunku będzie rozwijać się branża e-commerce;
  • jak analizować działania Twojej konkurencji;
  • jak zaprojektować lejek sprzedażowy w sklepie internetowym;
  • jakie zalety i wady mają popularne strategie sprzedaży;
  • jak oceniać potencjał sprzedażowy na nowych rynkach;
  • jak zorganizować sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Zobaczysz:

  • przykłady skutecznych ekspansji zagranicznych;
  • silne marki sklepów internetowych;
  • przykłady poprawnie zaplanowanych budżetów e-commerce.

Poznasz:

  • najlepsze metody analizy konkurencji;
  • różnice pomiędzy różnymi strategiami sprzedaży w Internecie;
  • pojęcia Unique Selling Proposition i Customer Journey Mapping;
  • strategie wejścia na rynki zagraniczne.

Nauczysz się:

  • budować skuteczną strategię e-commerce;
  • przeprowadzać analizę konkurencji i rynku;
  • patrzeć na swój biznes globalnie;
  • budować markę e-sklepu;
  • określać charakter komunikacji marki;
  • projektować strategie komunikacji dla różnych celów biznesowych;
  • projektować lejek sprzedażowy w e-commerce i mapować wędrówkę klienta.
Program

Dzień I

Budowa strategii biznesu online. Od wyboru produktu, aż po wybór rynku

  1. Po co sprzedawać online, czyli określanie celów biznesowych
  2. Analiza oferty i produktów. Określanie potencjału biznesowego
  3. Analiza konkurencji i rynku. Dlaczego jej potrzebujesz i jak ją przeprowadzić?
  • E-commerce w 2023 r. Jak będzie zmieniać się rynek?
  • Jak badać zapotrzebowanie na produkt i rozwijać swoją ofertę?
  • Analiza działań Twoich konkurentów. Sprawdzone metody i narzędzia

Strategia marketingu cyfrowego dla e-commerce

Silna marka sklepu internetowego

  1. Tożsamość i wizerunek. Co składa się na postrzeganie e-sklepu jako marki?
  2. Wykorzystanie Brand Key Model do budowania marki sklepu
  3. Wyróżnij się na tle konkurencji dzięki Unique Selling Proposition

Skuteczny komunikacja marketingowa w e-commerce

  1. Czym są świadomość i rozpoznawalność marki i jak budować je w e-commerce?
  2. Namierzanie punktów styku z marką i dobór kanałów komunikacji
  3. Strategie marketingowe dla różnych celów: sprzedaż, branding, rozpoznawalność

Kim jest mój klient? Segmentacja rynku i określanie grupy docelowej

  1. Tworzenie buyer persona
  2. Segmentacja klientów sklepu internetowego
  3. Jak wykorzystać segmentację w oparciu o cykl życia klienta?
  4. Jak mówić do potencjalnego klienta? O określaniu charakteru komunikacji

Projektowanie lejka sprzedażowego i Customer Journey Mapping

  1. Pojęcie lejka sprzedażowego i jego etapy
  2. Jak zbudować lejek sprzedażowy w e-commerce?
  3. Customer Journey Mapping. Po co wizualizować wędrówkę klienta?

Dzień II

Strategie sprzedaży w Internecie

Własny e-sklep czy sprzedaż na zewnętrznej platformie? Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne dla Twojego biznesu?

  1. Przegląd najpopularniejszych strategii sprzedaży w e-commerce
  2. Jak dobrać strategię sprzedaży do celów biznesowych?
  3. Marketplace czy własny e-sklep? Co się bardziej opłaca?

Modele sprzedaży w e-commerce

  1. Sklep na Facebooku i inne rozwiązania social commerce
  2. Prowadzenie sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro
  3. Sprzedaż na Amazon. Bądź tam przed konkurencją
  4. Dla kogo jest ten model sprzedaży?
  5. Strategia omnichannel. Sprzedaż w wielu kanałach

Ekspansja zagraniczna. Strategie wejścia na obce rynki

  1. Rynek rodzimy czy zagraniczny? A może jedno i drugie?
  2. Jak przygotować się do wejścia na obcy rynek?
  3. Jakie rynki są obecnie najbardziej atrakcyjne dla polskich e-biznesów?
  4. Operowanie na kilku rynkach zagranicznych. Jak to zorganizować?
  5. Ekspansja zagraniczna — szanse i zagrożenia

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

1-2 marca 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com