Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego – EY Academy of Business

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Czy zdarza się, że wycena usług prawnych sprawia Ci problem? Chcesz uniknąć sytuacji, w której na koniec okazuje się, że Twoje usługi nie były należycie wycenione? Obawiasz się czy Twoje wyceny będą akceptowane? Masz trudności z uargumentowaniem oferowanej ceny i przedstawieniem wartości Twoich usług? Nie wiesz co robić, kiedy Klient podejmuje negocjacje Twojej oferty cenowej?

Wycena usług prawnych to proces, który może zaoferować prawnikom znacznie więcej, niż tylko wygenerowanie informacji o cenie usługi prawnej. Dobra wycena ma za zadanie wspierać proces sprzedaży tych usług. Pomagać budować długofalowe relacje z Klientami i zdrowe fundamenty rozwoju biznesu prawnego. Kształtować pozycję profesjonalisty i zmniejszać ryzyko prowadzonej działalności.

Czy wiesz jak w praktyce czerpać korzyści z metodologii wyceny usług prawnych? Prawnicy, którzy stosują wycenę usług prawnych jako narzędzie rozwoju kancelarii i marki osobistej prowadzą dobrze skalkulowane biznesy prawne.

Czy jesteś już w tym gronie? Specjalistyczne szkolenie „Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego’’ jest trafną odpowiedzią na potrzeby wszystkich prawników, których celem jest budowanie dobrze zarabiającego biznesu prawnego.

Szkolenie skierowane jest do prawników reprezentujących zarówno kancelarie prawnicze, jak i działy prawne przedsiębiorstw.

 

Szkolenie będzie przydatne dla osób prowadzących własne kancelarie, jak i prawników, których zakres obowiązków wymaga podejmowania czynności z obszaru wyceny usług. Omawiane na nim zagadnienia mogą się również okazać pomocne dla osób posiadających już doświadczenia w obszarze wyceny, jednak odczuwających konieczność usystematyzowania wiedzy lub zyskania właściwej perspektywy dotyczącej wyceny usług prawnych.

Jeśli chcesz:

  • poznać zasady jakimi można kierować się przy wycenie usług prawnych, tak aby uporządkować proces wyceny, ułatwić komunikację z Klientami i wyceniać w sposób pozwalający na uwzględnienie wartości usługi prawnej,
  • wypracować model wyceny usług prawnych pozwalający na: wsparcie procesu sprzedaży usług prawnych, ograniczanie ryzyka błędu w wycenie i budowania dobrych relacji z Klientem,
  • nauczyć się prowadzić rozmowy ofertowe i reagować na próby negocjacji przedstawianych cen,

potrzebujesz praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz na szkoleniu!

Korzyści:

  • Wykształcisz umiejętności w zakresie prawidłowego podejścia do procesu wyceny usług prawnych, niezależnie od rodzaju i stopnia skomplikowania danej usługi prawnej (z uwzględnieniem reprezentacji w postępowaniu sądowym, sporządzania opinii i projektów prawnych, obsługi transakcji i stałych współprac prawnych),
  • Poznasz metodykę i systemy rozliczeń jakie będziesz mógł stosować w swojej praktyce prawnej,
  • Zrozumiesz na czym polegają popularne błędy w wycenie usług prawnych i jak ich unikać,
  • Wypracujesz dobre praktyki w zakresie komunikacji ofertowej, przedstawiania przygotowywanych wycen i prowadzenia trudnych rozmów cenowych.

Część 1

 

  • Jak dobra wycena wspiera proces sprzedaży usług prawnych?
  • Dobrze wyceniona sprawa – co to znaczy?
  • Zasady rzetelnej wyceny usług prawnych. W jaki sposób wspierają konstruowanie dobrych ofert cenowych?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne:

(1) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem kwestionującym wysokość przedstawionego przez prawnika wynagrodzenia.

(2) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem, który chce uzyskać jedynie ogólną informację cenową

(3) Analiza dokumentów na potrzeby przygotowania wyceny zajmuje wiele godzin – jak je sprzedać?

  • Podstawowe problemy dotyczące wyceny usług prawnych – z czego wynikają i jak ich unikać. Komunikacja, czas poświęcony na wycenę, identyfikacja wartości usługi prawnej.
  • Popularne mity dotyczące wyceny usług prawnych – jakie są i z czego wynikają? Wpływ na wycenę. Czy wszyscy powinniśmy wyceniać tak samo?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne. Przedstaw wartość sprzedawanej usługi prawnej na przykładzie postępowania sądowego/sporządzenia umowy/obsługi transakcji.

Część 2

 Wycena usług prawnych – metodyka, protokół wyceny usług prawnych.

– Jakie sprawy wyceniamy najlepiej i dlaczego?

– Dlaczego warto stosować metodykę wyceny usług prawnych i czemu ma ona służyć?

– Protokół wyceny usług prawnych – 6 kroków do dobrej wyceny usług prawnych.

– Korzyści związane ze stosowaniem protokołu wyceny usług prawnych dla budowania dobrze skalkulowanego biznesu prawnego i spójnej marki kancelarii

  • Warsztat – zastosowanie protokołu wyceny usług prawnych w praktyce.
  • Funkcjonujące systemy rozliczeń.

– Wynagrodzenie godzinowe, stałe i zmienne stawki godzinowe; abonament; ryczałt; success fee – w jaki sposób je stosować?

– Systemy korekty wynagrodzenia w związku ze zmianą okoliczności sprawy – o czym pamiętać

– Jak określić wysokość stawki godzinowej i ryczałtu?

– Czy są gorsze i lepsze systemy rozliczeń?

– Przyszłość należy do ryczałtów? Argumenty za i przeciw.

  • Wysokość stawki – jak ją określić? Z czego wynikają istniejące rozbieżności?

Część 3

  • Podstawowe błędy w wycenie usług – na czym polegają i jak ich unikać?

– W jaki sposób świadomość wystąpienia błędu pomaga dobrze wyceniać?

– Przykłady błędów w wycenie usług prawnych i komunikacji ofertowej

  • Właściwa komunikacja z Klientem dotycząca wyceny usług prawnych – jak się w niej poruszać?
  • Forma utrwalenia ustaleń dotyczących wyceny usług prawnych z klientem.
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne: (1) Krótka odpowiedź od prawnika, duża wartość dla klienta – jak to wycenić? (2) Kwestionowanie wartości świadczonej usługi prawnej po jej wykonaniu – jak to rozegrać? (3) Zmiana założeń przez Klienta w trakcie świadczenia usługi prawnej – jak to rozwiązać? (4) Błąd w wycenie – jak sobie z nim poradzić komunikacyjnie i biznesowo?

Joanna Lubecka - specjalistka w zakresie kontraktów gospodarczych, prawa spółek i prawa handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem obrotu międzynarodowego. Adwokatka i założycielka kancelarii Lubecka.Law. Prelegentka na szkoleniach i konferencjach dotyczących prawa.

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Cena

1300 zł netto ( 1599 zł brutto )

Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego

Czy zdarza się, że wycena usług prawnych sprawia Ci problem? Chcesz uniknąć sytuacji, w której na koniec okazuje się, że Twoje usługi nie były należycie wycenione? Obawiasz się czy Twoje wyceny będą akceptowane? Masz trudności z uargumentowaniem oferowanej ceny i przedstawieniem wartości Twoich usług? Nie wiesz co robić, kiedy Klient podejmuje negocjacje Twojej oferty cenowej?

Wycena usług prawnych to proces, który może zaoferować prawnikom znacznie więcej, niż tylko wygenerowanie informacji o cenie usługi prawnej. Dobra wycena ma za zadanie wspierać proces sprzedaży tych usług. Pomagać budować długofalowe relacje z Klientami i zdrowe fundamenty rozwoju biznesu prawnego. Kształtować pozycję profesjonalisty i zmniejszać ryzyko prowadzonej działalności.

Czy wiesz jak w praktyce czerpać korzyści z metodologii wyceny usług prawnych? Prawnicy, którzy stosują wycenę usług prawnych jako narzędzie rozwoju kancelarii i marki osobistej prowadzą dobrze skalkulowane biznesy prawne.

Czy jesteś już w tym gronie? Specjalistyczne szkolenie „Wycena usług prawnych – wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu prawnego’’ jest trafną odpowiedzią na potrzeby wszystkich prawników, których celem jest budowanie dobrze zarabiającego biznesu prawnego.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do prawników reprezentujących zarówno kancelarie prawnicze, jak i działy prawne przedsiębiorstw.

 

Szkolenie będzie przydatne dla osób prowadzących własne kancelarie, jak i prawników, których zakres obowiązków wymaga podejmowania czynności z obszaru wyceny usług. Omawiane na nim zagadnienia mogą się również okazać pomocne dla osób posiadających już doświadczenia w obszarze wyceny, jednak odczuwających konieczność usystematyzowania wiedzy lub zyskania właściwej perspektywy dotyczącej wyceny usług prawnych.

Cele i korzyści

Jeśli chcesz:

  • poznać zasady jakimi można kierować się przy wycenie usług prawnych, tak aby uporządkować proces wyceny, ułatwić komunikację z Klientami i wyceniać w sposób pozwalający na uwzględnienie wartości usługi prawnej,
  • wypracować model wyceny usług prawnych pozwalający na: wsparcie procesu sprzedaży usług prawnych, ograniczanie ryzyka błędu w wycenie i budowania dobrych relacji z Klientem,
  • nauczyć się prowadzić rozmowy ofertowe i reagować na próby negocjacji przedstawianych cen,

potrzebujesz praktycznej wiedzy, którą zdobędziesz na szkoleniu!

Korzyści:

  • Wykształcisz umiejętności w zakresie prawidłowego podejścia do procesu wyceny usług prawnych, niezależnie od rodzaju i stopnia skomplikowania danej usługi prawnej (z uwzględnieniem reprezentacji w postępowaniu sądowym, sporządzania opinii i projektów prawnych, obsługi transakcji i stałych współprac prawnych),
  • Poznasz metodykę i systemy rozliczeń jakie będziesz mógł stosować w swojej praktyce prawnej,
  • Zrozumiesz na czym polegają popularne błędy w wycenie usług prawnych i jak ich unikać,
  • Wypracujesz dobre praktyki w zakresie komunikacji ofertowej, przedstawiania przygotowywanych wycen i prowadzenia trudnych rozmów cenowych.
Program

Część 1

 

  • Jak dobra wycena wspiera proces sprzedaży usług prawnych?
  • Dobrze wyceniona sprawa – co to znaczy?
  • Zasady rzetelnej wyceny usług prawnych. W jaki sposób wspierają konstruowanie dobrych ofert cenowych?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne:

(1) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem kwestionującym wysokość przedstawionego przez prawnika wynagrodzenia.

(2) Prowadzenie rozmowy ofertowej z Klientem, który chce uzyskać jedynie ogólną informację cenową

(3) Analiza dokumentów na potrzeby przygotowania wyceny zajmuje wiele godzin – jak je sprzedać?

  • Podstawowe problemy dotyczące wyceny usług prawnych – z czego wynikają i jak ich unikać. Komunikacja, czas poświęcony na wycenę, identyfikacja wartości usługi prawnej.
  • Popularne mity dotyczące wyceny usług prawnych – jakie są i z czego wynikają? Wpływ na wycenę. Czy wszyscy powinniśmy wyceniać tak samo?
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne. Przedstaw wartość sprzedawanej usługi prawnej na przykładzie postępowania sądowego/sporządzenia umowy/obsługi transakcji.

Część 2

 Wycena usług prawnych – metodyka, protokół wyceny usług prawnych.

– Jakie sprawy wyceniamy najlepiej i dlaczego?

– Dlaczego warto stosować metodykę wyceny usług prawnych i czemu ma ona służyć?

– Protokół wyceny usług prawnych – 6 kroków do dobrej wyceny usług prawnych.

– Korzyści związane ze stosowaniem protokołu wyceny usług prawnych dla budowania dobrze skalkulowanego biznesu prawnego i spójnej marki kancelarii

  • Warsztat – zastosowanie protokołu wyceny usług prawnych w praktyce.
  • Funkcjonujące systemy rozliczeń.

– Wynagrodzenie godzinowe, stałe i zmienne stawki godzinowe; abonament; ryczałt; success fee – w jaki sposób je stosować?

– Systemy korekty wynagrodzenia w związku ze zmianą okoliczności sprawy – o czym pamiętać

– Jak określić wysokość stawki godzinowej i ryczałtu?

– Czy są gorsze i lepsze systemy rozliczeń?

– Przyszłość należy do ryczałtów? Argumenty za i przeciw.

  • Wysokość stawki – jak ją określić? Z czego wynikają istniejące rozbieżności?

Część 3

  • Podstawowe błędy w wycenie usług – na czym polegają i jak ich unikać?

– W jaki sposób świadomość wystąpienia błędu pomaga dobrze wyceniać?

– Przykłady błędów w wycenie usług prawnych i komunikacji ofertowej

  • Właściwa komunikacja z Klientem dotycząca wyceny usług prawnych – jak się w niej poruszać?
  • Forma utrwalenia ustaleń dotyczących wyceny usług prawnych z klientem.
  • Warsztat – ćwiczenie komunikacyjne: (1) Krótka odpowiedź od prawnika, duża wartość dla klienta – jak to wycenić? (2) Kwestionowanie wartości świadczonej usługi prawnej po jej wykonaniu – jak to rozegrać? (3) Zmiana założeń przez Klienta w trakcie świadczenia usługi prawnej – jak to rozwiązać? (4) Błąd w wycenie – jak sobie z nim poradzić komunikacyjnie i biznesowo?

Cena

1300 zł netto ( 1599 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

10 grudnia 2024

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • anna.sobora@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane