Akademia HR – EY Academy of Business

Akademia HR

„Akademia HR” jest to konkurs organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) skierowany do przedsiębiorców z mikro-, małych, średnich oraz dużych firm, którego celem jest wsparcie w rozwoju kompetencji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz dostosowania strategii personalnych i zarządczych do zmian demograficznych i sytuacji na rynku pracy.

W ramach programu Akademia HR przedsiębiorca ma możliwość uzyskania dofinansowania na usługi rozwojowe wpisane do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Wybrane szkolenie musi odpowiadać na potrzeby wynikające z autodiagnozy (interaktywnego kwestionariusza do wypełnienia przez przedsiębiorcę), dostępnej na stronie PARP. Działanie rozwojowe musi być zgodne z kompetencjami zdefiniowanymi w ramach konkursu oraz z innymi kryteriami wskazanymi przez PARP.

EY Academy of Business oferuje przedsiębiorcom autorski program szkoleniowy „Akademia HR” w pełni realizujący powyższe założenia.

Kompetencje HR są podzielone na trzy obszary tematyczne:

I. Orientacja biznesowa i strategiczna

II. Kompetencje profesjonalne

III. Cyfryzacja/wykorzystanie technologii

 

Program przeznaczony jest dla mikro (bez samozatrudnienia), małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, w których istnieje potrzeba rozwoju w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Program jest wpisany do Bazy Usług Rozwojowych i kwalifikuje się do dofinansowania dla przedsiębiorców spełniających następujące warunki:

  1. Zamierzają umożliwić rozwój osób zarządzających zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, włączając w to właścicieli firm, pracowników działu HR, menedżerów oraz tych pracowników, którzy są brani pod uwagę przez właścicieli do promocji na wyższe stanowiska kierownicze.
  2. Kwalifikują się do otrzymania wsparcia finansowego w ramach pomocy de minimis.
  3. Są gotowi ponieść koszty wymaganego wkładu własnego.
  4. Posiadają raport z przeprowadzonej autodiagnozy potrzeb w zakresie kompetencji z obszaru HR.

Program szkoleniowy ma na celu zapewnienie przedsiębiorcom kompleksowego wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi i polityki personalej, które jest niezbędne do skutecznego reagowania na dynamiczne zmiany społeczno-demograficzne oraz ewolucję rynku pracy.

Orientacja biznesowa i strategiczna

I. Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy

Zrozumienie zasad zrównoważonego rozwoju firmy. Identyfikacja najistotniejszych wyzwań rynku pracy. Stworzenie proaktywnej, skutecznej strategii przedsiębiorstwa. Uwzględnienie długotrwałej perspektywy i konsekwencji.

II. Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy

Zapoznanie się z przeobrażeniami demograficznymi, nowymi modelami pracy opartymi na nowoczesnych technologiach. Zmiany w procesach HR. Cykl i wyzwania procesu zarządzania zmianą. Zasada 4C. Umiejętność radzenia sobie ze zmianą.

 

Kompetencje profesjonalne

I. Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową

Znaczenie procesów demograficznych dla rynku pracy. Charakterystyka, wartości i mocne strony poszczególnych pokoleń pracowników. Interpretowanie różnic pokoleniowych i związanych z nimi wyzwań. Tworzenie efektywnych zespołów zróżnicowanych wiekowo. Wykorzystanie metod oraz narzędzi pracy charakterystycznych dla organizacji wielopokoleniowych.

II. Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji

Znaczenie różnorodności i wielokulturowości dla sukcesu organizacji. Tworzenie zróżnicowanego i wielokulturowego miejsca pracy. Korzystanie z narzędzi do efektywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości w miejscu pracy. Zapoznanie z doświadczeniem i praktyką w zakresie objętym szkoleniem.

III. Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności

Wdrożenie zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Sprawiedliwość i równość w firmie. Korzyści z różnorodności. Budowa polityki procedur HR objętych programem szkolenia.

IV. Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową

Przepisy Kodeksu Pracy związane z pracą zdalną, hybrydową oraz elastycznym czasem pracy. Zrozumienie technologii pracy zdalnej i hybrydowej. Identyfikacja potrzeb i korzyści pracowników. Rozwiązanie typowych problemów. Organizacja zespołów, rozwiązania komunikacyjne i delegowanie zadań. Wsparcie kadry menedżerskiej w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej. Budowanie zaangażowania pracowników.

V. Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy

Mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące nowe modele pracy. Podstawowe założenia pracy zwinnej (agile). Potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników w kontekście nowych form organizacji pracy. Procesy rekrutacyjne dla partnerskich form świadczenia pracy. Techniki wspierania menedżerów w budowaniu zespołów. Promowanie postaw ukierunkowanych na stałe samodoskonalenie się. Motywowanie pracowników do współodpowiedzialności i współpracy.

VI. Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy

Zrozumienie zagadnienia i identyfikacja potencjału pracowników. Najważniejsze czynniki wpływające na sytuację na rynku pracy. Obecne wyzwania rynku pracy. Metody zarządzanie potencjałem pracownika. Ścieżki rozwoju pracownika.

VII. Budowa prorodzinnej kultury pracy

Znaczenie różnorodności i kultury prorodzinnej w organizacji. Korzyści prorodzinnej kultury pracy. Elementy prorodzinnej polityki firmy. Doświadczenia z firm prowadzących prorodzinną politykę. Zarządzanie różnorodną i prorodzinną organizacją.

 

Cyfryzacja / wykorzystanie technologii

I. Digital – wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR

Wykorzystanie systemów ICT (Information and Communications Technology) w HR. Automatyzacja zadań. Poprawa efektywności operacyjnej. Usprawnienie procesu rekrutacji. Wykorzystanie systemów ATS (Applicant Tracking System). Wykorzystanie platform e-learningowych. Wykorzystanie narzędzi analitycznych. System nagradzania. Zarządzanie systemami DMS (Document Management System). Usprawnienie komunikacji i współpracy.

II. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy

Wykorzystanie danych do analizy procesów HR. Aktualne wyzwania i trendy rynku pracy. Wykorzystanie narzędzi i technik analitycznych. Poprawa efektywności HR. Zarządzanie talentami. Zwiększenie satysfakcji pracowników.

III. Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy

Użycie technologii dla zwiększenia produktywności i efektywności operacyjnej. Poprawa komunikacji i współpracy dzięki platformom i narzędziom komunikacyjnym. Zarządzanie zmianą. Minimalizacja oporu pracowników przed nową technologią. Przygotowanie na nowe wyzwania technologii. Zabezpieczanie danych. Zgodność z przepisami.

Agnieszka M. Staroń - Coach, mentor, trener, mediator, facylitator i konsultant biznesowy. Właścicielka istniejącej od 2000 roku firmy MAGA Consulting, autorka bloga Przyjazny Coaching.

Dorota Jurzysta - Praktyk, doradca biznesu, konsultant zarządzania, populatyzator wiedzy o zarządzaniu, trener. Ponad 15 lat zarządzała zespołami pracowniczymi, odpowiadała m.in. za rozwój, okazje biznesowe, ich rozwinięcie oraz organizację oddziałów zagranicznych.

Emilia Sędziak - W biznesie międzynarodowym, korporacyjnym działa od 2008 roku, w tym jako pracownik korporacji międzynarodowej, w której ponad 3 lata zarządzała zespołem, współtworzyła Centrum Usług Wspólnych oraz zarządzała tranzycją procesów biznesowych.

Katarzyna Goniacz-Ferenc - Praktyk biznesu oraz ekspert w obszarze analizy danych oraz analizy finansowej, zarządzania wynagrodzeniami, zarządzania projektami, z 15-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach takich jak Hewlett Packard, Credit Suisse oraz BNY Mellon.

Małgorzata Kledzik - Praktyk biznesu z 16-letnim doświadczeniem w zakresie procesów HR, talent development & acquisition, diversity & inclusion, employee engagement, project management.

Akademia HR

Cena

w zależności od modułu 1100/2100 zł netto ( 0 zł brutto )

Akademia HR

„Akademia HR” jest to konkurs organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) skierowany do przedsiębiorców z mikro-, małych, średnich oraz dużych firm, którego celem jest wsparcie w rozwoju kompetencji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz dostosowania strategii personalnych i zarządczych do zmian demograficznych i sytuacji na rynku pracy.

W ramach programu Akademia HR przedsiębiorca ma możliwość uzyskania dofinansowania na usługi rozwojowe wpisane do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Wybrane szkolenie musi odpowiadać na potrzeby wynikające z autodiagnozy (interaktywnego kwestionariusza do wypełnienia przez przedsiębiorcę), dostępnej na stronie PARP. Działanie rozwojowe musi być zgodne z kompetencjami zdefiniowanymi w ramach konkursu oraz z innymi kryteriami wskazanymi przez PARP.

EY Academy of Business oferuje przedsiębiorcom autorski program szkoleniowy „Akademia HR” w pełni realizujący powyższe założenia.

Kompetencje HR są podzielone na trzy obszary tematyczne:

I. Orientacja biznesowa i strategiczna

II. Kompetencje profesjonalne

III. Cyfryzacja/wykorzystanie technologii

 

Dla kogo?

Program przeznaczony jest dla mikro (bez samozatrudnienia), małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw, w których istnieje potrzeba rozwoju w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Program jest wpisany do Bazy Usług Rozwojowych i kwalifikuje się do dofinansowania dla przedsiębiorców spełniających następujące warunki:

  1. Zamierzają umożliwić rozwój osób zarządzających zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, włączając w to właścicieli firm, pracowników działu HR, menedżerów oraz tych pracowników, którzy są brani pod uwagę przez właścicieli do promocji na wyższe stanowiska kierownicze.
  2. Kwalifikują się do otrzymania wsparcia finansowego w ramach pomocy de minimis.
  3. Są gotowi ponieść koszty wymaganego wkładu własnego.
  4. Posiadają raport z przeprowadzonej autodiagnozy potrzeb w zakresie kompetencji z obszaru HR.
Cele i korzyści

Program szkoleniowy ma na celu zapewnienie przedsiębiorcom kompleksowego wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi i polityki personalej, które jest niezbędne do skutecznego reagowania na dynamiczne zmiany społeczno-demograficzne oraz ewolucję rynku pracy.

Harmonogram

Szczegóły programu modułowego

Orientacja biznesowa i strategiczna

I. Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy

Zrozumienie zasad zrównoważonego rozwoju firmy. Identyfikacja najistotniejszych wyzwań rynku pracy. Stworzenie proaktywnej, skutecznej strategii przedsiębiorstwa. Uwzględnienie długotrwałej perspektywy i konsekwencji.

II. Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy

Zapoznanie się z przeobrażeniami demograficznymi, nowymi modelami pracy opartymi na nowoczesnych technologiach. Zmiany w procesach HR. Cykl i wyzwania procesu zarządzania zmianą. Zasada 4C. Umiejętność radzenia sobie ze zmianą.

 

Kompetencje profesjonalne

I. Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową

Znaczenie procesów demograficznych dla rynku pracy. Charakterystyka, wartości i mocne strony poszczególnych pokoleń pracowników. Interpretowanie różnic pokoleniowych i związanych z nimi wyzwań. Tworzenie efektywnych zespołów zróżnicowanych wiekowo. Wykorzystanie metod oraz narzędzi pracy charakterystycznych dla organizacji wielopokoleniowych.

II. Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji

Znaczenie różnorodności i wielokulturowości dla sukcesu organizacji. Tworzenie zróżnicowanego i wielokulturowego miejsca pracy. Korzystanie z narzędzi do efektywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości w miejscu pracy. Zapoznanie z doświadczeniem i praktyką w zakresie objętym szkoleniem.

III. Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności

Wdrożenie zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Sprawiedliwość i równość w firmie. Korzyści z różnorodności. Budowa polityki procedur HR objętych programem szkolenia.

IV. Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową

Przepisy Kodeksu Pracy związane z pracą zdalną, hybrydową oraz elastycznym czasem pracy. Zrozumienie technologii pracy zdalnej i hybrydowej. Identyfikacja potrzeb i korzyści pracowników. Rozwiązanie typowych problemów. Organizacja zespołów, rozwiązania komunikacyjne i delegowanie zadań. Wsparcie kadry menedżerskiej w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej. Budowanie zaangażowania pracowników.

V. Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy

Mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące nowe modele pracy. Podstawowe założenia pracy zwinnej (agile). Potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników w kontekście nowych form organizacji pracy. Procesy rekrutacyjne dla partnerskich form świadczenia pracy. Techniki wspierania menedżerów w budowaniu zespołów. Promowanie postaw ukierunkowanych na stałe samodoskonalenie się. Motywowanie pracowników do współodpowiedzialności i współpracy.

VI. Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy

Zrozumienie zagadnienia i identyfikacja potencjału pracowników. Najważniejsze czynniki wpływające na sytuację na rynku pracy. Obecne wyzwania rynku pracy. Metody zarządzanie potencjałem pracownika. Ścieżki rozwoju pracownika.

VII. Budowa prorodzinnej kultury pracy

Znaczenie różnorodności i kultury prorodzinnej w organizacji. Korzyści prorodzinnej kultury pracy. Elementy prorodzinnej polityki firmy. Doświadczenia z firm prowadzących prorodzinną politykę. Zarządzanie różnorodną i prorodzinną organizacją.

 

Cyfryzacja / wykorzystanie technologii

I. Digital – wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR

Wykorzystanie systemów ICT (Information and Communications Technology) w HR. Automatyzacja zadań. Poprawa efektywności operacyjnej. Usprawnienie procesu rekrutacji. Wykorzystanie systemów ATS (Applicant Tracking System). Wykorzystanie platform e-learningowych. Wykorzystanie narzędzi analitycznych. System nagradzania. Zarządzanie systemami DMS (Document Management System). Usprawnienie komunikacji i współpracy.

II. Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy

Wykorzystanie danych do analizy procesów HR. Aktualne wyzwania i trendy rynku pracy. Wykorzystanie narzędzi i technik analitycznych. Poprawa efektywności HR. Zarządzanie talentami. Zwiększenie satysfakcji pracowników.

III. Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy

Użycie technologii dla zwiększenia produktywności i efektywności operacyjnej. Poprawa komunikacji i współpracy dzięki platformom i narzędziom komunikacyjnym. Zarządzanie zmianą. Minimalizacja oporu pracowników przed nową technologią. Przygotowanie na nowe wyzwania technologii. Zabezpieczanie danych. Zgodność z przepisami.

Cena

Możliwość uzyskania dofinansowania

Cena w opisie poszczególnych modułów

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

Start składania wniosków:

25 marca 2024

 

Koniec przyjmowania wniosków:

30 listopada 2026

Kontakt

Viktoriya Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane